Spring naar inhoud

Content marketing strategie

Meer activiteit op je website?

Door interessante artikelen en korte blogs te schrijven kan je meer web-verkeer aantrekken. Voor iedere ondernemer is er wel iets te vertellen dat interesse op kan wekken voor je dienst of product.

  • Meer web-verkeer aantrekken naar je website
  • Een content planning opzetten voor lange termijn
  • Je content leren verdelen in hapklare brokken
  • Dit alles volgens een eenduidige SEO strategie

Waarom content marketing?

Content marketing is een combinatie van kwalitatief schrijven en slimme SEO methodiek. Het doel is om een web van informatie aan te leggen rondom je bedrijfswebsite. Zo ga je alle mogelijke vragen rondom je product of dienst beantwoorden. Behalve dat je de lezers beter informeert, zorg je ook meteen voor een beter Google bereik. Je geeft immers antwoord op allerlei zoekvragen en kan daardoor steeds meer zoektermen relateren aan je bedrijf.
 
Deze methode is aantrekkelijk voor ondernemers die affiniteit hebben met schrijven. Maar ook als je sociaal misschien wat onhandiger bent. Je hebt ongetwijfeld veel te bieden en dat kan je via tekst veel beter overbrengen.

Voordat je verder leest...

Deze module is nog in ontwikkeling. Ik weet goed wat ik wil, maar ben voorlopig nog wel even bezig met het uitwerken van de vorm en het schrijven van ondersteunend materiaal. Lees verder over de mogelijkheden om je website uit te breiden.

Waarom Humanify?

De afgelopen jaren heb ik mij verdiept in verschillende vormen van marketing en content strategie. Daarbij houd ik mij bezig met de nieuwste trends, maar vooral ook met de effecten daarvan. Het is mijn doel om een methode te ontwikkelen waarbij een prettige balans is tussen kwaliteit van inhoud en een sterke link-building strategie. 

Teksten schrijven en onderhouden kost flink wat tijd en energie, maar het is de moeite echt waard! Daarbij geeft het je de kans om meer te laten zien van jezelf en je bedrijf. Het voegt een extra persoonlijke factor toe en je kan je expertise goed overbrengen. Uiteraard help ik je hierbij, met een goede strategie, een lange termijn planning en hulp bij het schrijven van teksten.

Content marketing werkwijze

Waarover kan je schrijven?

Om te beginnen help ik je brainstormen over mogelijkheden om je huidige content strategisch uit te breiden. Het doel is om je publiek te informeren met teksten die ze willen lezen en daarbij interesse te kweken voor je aanbod! 

Met behulp van zoekwoorden analyse en klantfeedback zetten we een content plan op voor de lange termijn. Zo schrijf je relevante artikelen, beantwoord je alle vragen rondom je aanbod en trek je tegelijk zoekers aan via Google.

Authentiek ondernemen

Het opbouwen van een authentiek merk is een goede manier om online je niche te creëren. Zo werk je aan herkenbaarheid en focus je op de behoeften van je doelgroep. Maar boven alles blijf je dichtbij jezelf, je expertise en je missie als bedrijf.
 
Door kennis en vaardigheid op een heldere manier over te brengen via tekst en beeld ga je vanzelf autoriteit opbouwen. Jij bent de expert in je vakgebied en het is je doel om klanten te laten weten dat ze bij jou aan het goede adres zijn. 

Content hiërarchie

Tegenwoordig is het erg belangrijk je lezers niet te overweldigen met tekst en informatie. Maar, dat wil niet zeggen dat niemand meer een goed geschreven artikel wil lezen! De inhoud moet echter wel relevant zijn voor de lezer en daar gaan veel websites de mist in.

Bij het eerste bezoek moet de kern informatie meteen duidelijk zijn. Door de informatie goed op te bouwen in lagen, geef je de lezer vervolgens zelf de keuze waar deze dieper induikt. Dus eerst de essentie, dan pas de details. En geloof me, dit klinkt veel simpeler dan het is!

Link-building en verspreiding

Bij een uitgebreide content-laag hoort ook een doordachte, logische link-structuur. Men moet immers een weg kunnen vinden door je website, zonder verwarring en met genoeg keuzevrijheid. Ten tweede is een logische structuur cruciaal voor de SEO crawlers die je website indexeren voor zoekmachines.

Behalve een robuuste interne link-structuur, gaan we ook aan de slag met de externe links. Uiteraard wil je de content gaan verspreiden via sociale media als Facebook, Linkedin, of via e-mail. Maar er zijn nog andere mogelijkheden om links naar je website te krijgen en zo leven te blazen in je online bedrijf!

Humanify content marketing komt eraan!

Beschikbaar vanaf Juni 2018